Õppejõud Kairit Tammets

17 november 2013

Põhipraktika eneseanalüüs 11. - 15. november 2013

Seda nädala märksõnad on "Digiajastu infotund" ja "Sõpruskoolid Euroopas/eTwinning koolitus koolimeeskondadele‏".

13. novembril olin kutsutud HITSA Innovatsioonikeskuse kaudu Võsu Põhikooli läbi viima Digiajastu infotunni ühte teemat "ÕPIKESKKONNAD ja TÖÖVAHENDID".

Teema haaras õpikeskkondade kasutamise ideoloogiat. Näited avatud ja suletud õpikeskkondadest ning veebipõhistest töövahenditest.

Esitluse koostasin tehnoloogiliste  vahenditega ja  keskkondadega  õppetöö rikastamine Haljala Gümnaasiumi näitel.

Esitluse koostamiseks oli vaja kõik eelnevate aastate õpilaste tööd üles otsida ja kokku komplekteerida. Kõige keerulisem ülesanne vast oligi tööde leidmine.

15. ja 16. novembril toimus Dorpat hotelli  konverentsikeskuses Sõpruskoolid Euroopas/eTwinning koolitus koolimeeskondadele‏.

Koolitusel tutvutati nii õpiprojektide kavandamist, nende integreerimist kooli õppekavva kui ka veebipõhised võimalusi projektide läbi viimisel. Koolitusel tutvustati portaali www.etwinning.net/ kasutamist (partneriotsing, projekti sõlmimine, projektitöö administreerimine) ning edukaid eTwinning projekte.

Koolimeeskondade koolitusele oli oodatud ühest koolist 2-4 õpetajat koos haridustehnoloogi,  infojuhi või arvutiõpetajaga (eri õppeainete õpetajad, klassiõpetaja, õppealajuhataja, huvijuht). Haljala Gümnaasiumist oli neli õpetajat (ajaloo, eesti keele ja käsitöö 1. kl. klassiõpetaja) ja haridustehnoloog. Haljala kooli õpetajad kutsusin koolitusele, eesmärgiga muuta õpingud väheke rahvusvahelisemaks.

Esimeseks väikeseks eTwinningu projekti kavandasime grupiga väga lühikese aja peale (2-3 nädalat).
Euroopa riikide õpilased laulavad oma emakeeles tuntud jõululaulu “Aisakell”. Laulu esitusest tehakse video. Esitatud videod miksitakse kokku popurriiks ja esitletakse video-klipina.

Kokkuvõtlikult nädalast:
Mul on väga hea meel, et minu kontaktid anti edasi HITSA Innovatsioonikeskuse projektijuhile, kes pakkus võimalust minule külastada Võsu Põhikooli ja rääkida 45 minutit teemal "Õpikeskkonnad ja Töövahendid". Külastasin kooli naudinguga. Samuti teemast rääkimine ja praktiliste tööde/tulemuste näitamine andis õpetajatele arusaama, mida mingi programm annab. Tunnen puudust Tiigrihüppe koolituste koolitamistest, mil tunnid olid rohkem praktilisi tegevusi täis (nimelt õpetajad said juhendamisel praktilisi töid teha).

eTwinningu koolitus andis võimaluse enda kooli õpetajatele (kes olid I korda) tutvustada rahvusvahelise koostöid. eTwinningu koolituse korraldaja ja mentorid viisid koolituse ladusalt ja huvitavalt. Test projektile on juba huviline olemas ja kes teab, ehk õnnestub  veelgi leida.

Homme (esmaspäeval) toimub "Targalt Internetis" õpilas meeskonnaga veel kodutöödele viimane lihv anda, milledega on nädala jooksul väga aktiivselt tegeletud. Teisipäeval on minek võistlustulle. Pöidlad pihku!

2 kommentaari:

  1. Tore lugeda, et said nii mitu inimest eTwinningu koolitusele. Mida sa arvad, kui suur on selliste koolituste kasutegur, kus osaleb mitu inimest koolist?
    Teisi koole on tõesti põnev külastada, sest siis õpid ka ise palju ja pead oma tegemistest kokkuvõtte tegema.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Praeguse seisuga on kasutegur vägagi hea. Täna toimus meeskonnaga Skype´i grupivestlus ja arendasime oma algatatud projekti edasi. Meie projektile on vastanud 4 riiki ja kui hästi läheb siis 27. novembril toimub START.
      Tänasest grupivestlusest said ka Haljala kooli õpetajad kogemuse kui töökas mõttevahetus võib olla läbi Skype ja sealjuures veel grupiline.
      Täielikult nõustun, et koole on põnev külastada. Tänane Digiajastu infotunni kogemused on juba parema tundega.

      Kustuta